Huishoudelijk reglement.

Huishoudelijk Reglement.

Hengelsportvereniging De Edelkarper.

• Het is verboden te vissen zonder een geldige Vispas of dagkaart.

• Er mag gevist worden van een uur voor zonsopkomst tot een uur na zonsondergang.

Nachtvissen verbodenAlleen toegestaan door de Gemeente,
Politie en Handhaving i.s.m H.S.V. De Edelkarper , in een afgesproken / bepaalde periode en Vijvers. Zie Nachtvissen..

• Jeugdleden tot 14 jaar met een Vispas/dagkaart, mogen met een hengel vissen.

• Er mag alleen gevist worden met de door het Ministerie van Binnenvisserij aangewezen/voorgeschreven aassoorten. Kunstmatig gekleurde maden en lokvoer is verboden.

• Tijdens een geplande wedstrijd van H.S.V De Edelkarper, dient U de vijver twee uur voor, en een uur na de wedstrijd vrij te houden.

• De datums voor de geplande wedstrijden kunt U vinden op de website van. H.S.V De Edelkarper.
www.deedelkarper.mijnhengelsportvereniging.nl of in het publicatiebord voor ons clublokaal.

• Iedere visser dient in het bezit te zijn van een hakensteker, onthaakmat en deugdelijk schepnet. Het gebruik of in het bezit te hebben van een leefnet buiten de geplande wedstrijden is ten alle tijden verboden.

• Tijdens een wedstrijd wordt U verzocht, om achter de afzetting te blijven.

• Laat A.U.B geen afval of andere resten achter op de visplaats, gebruik de daarvoor bestemde afvalbakken of neem het mee naar huis.

• Het is verboden.
1. Het gebruik van een katapult.
2. Te vissen in de kom (achter de brug) van de "Meezenbroekervijver" en vanaf de loopbrug in de Kasteelvijver.
3. Het mee naar huis nemen, verkopen en verplaatsen van vissen van en naar een andere vijver.
4. Om overlast of een storend gedrag te vertonen.
5. Om schade toe te brengen aan de oevers, beplanting en de gehele flora en fauna van de vijvers van H.S.V De Edelkarper.

Bij overlast of een storend gedrag kan het Bestuur, de controleur of de Politie de Vispas/dagkaart voor onbepaalde tijd intrekken.
Bij verlies of beschadiging van eigendommen van vissers, personen of bezoekers. Kan de Vereniging niet aansprakelijk gesteld worden. In alle andere niet vermelde omstandigheden beslist het Bestuur.