Huishoudelijk Reglement.

Hengelsportvereniging De Edelkarper.

• Het is verboden te vissen zonder een geldige document van hsv De Edelkarper.
  • Er mag gevist worden van een uur voor zonsopkomst tot een uur na zonsondergang.
  • Nachtvissen op onze vijvers is verboden.

m.u.v. een door de Gemeente, Politie en Handhaving i.s.m H.S.V. De Edelkarper afgesproken periode, en Vijvers.

• Jeugdleden tot 14 jaar met een Vispas / dagkaart, mogen met een hengel vissen.
  • Er mag alleen gevist worden met de door het Ministerie van Binnenvisserij aangewezen / voorgeschreven aassoorten. Kunstmatig gekleurde maden en lokvoer is verboden.
  • Tijdens een geplande wedstrijd van H.S.V De Edelkarper, dient U de vijver twee uur voor, en een uur na de wedstrijd vrij te houden.
  • De datums voor de geplande wedstrijden kunt U vinden op de website van. H.S.V De Edelkarper. www.deedelkarper.mijnhengelsportvereniging.nl of in het publicatiebord in ons clubgebouw.
  • Iedere visser dient in het bezit te zijn van een hakensteker, een deugdelijk schepnet en een onthaakmat (verplicht). Het gebruik of in het bezit te hebben van een leefnet buiten de geplande wedstrijden is verboden.
  • Tijdens een wedstrijd wordt U verzocht de deelnemers niet te storen, en achter de eventuele afzetting te blijven.
  • Laat A.U.B geen afval of andere resten op uw visplaats achter, gebruik de daarvoor bestemde afvalbakken of neem het afval weer mee naar huis.
  • Het gebruik van een katapult is op eigen risico.
  • Op onze vijvers is weerhaakloos vissen verplicht. {m.u.v. het vissen op roofvis in de toegestane periode.}

Het is verboden.

• 1. Te vissen in de kom (achter/ onder de brug) van de "Meezenbroekervijver" en vanaf de loopbrug in de Kasteelvijver.
  • 2. Het mee naar huis nemen, het uitzetten van exoten, verkopen en verplaatsen van vissen van en naar een andere vijver.
  • 3. Om overlast of een storend gedrag te vertonen.
  • 4. Om schade toe te brengen aan de oevers, beplanting en de gehele flora en fauna van de vijvers van H.S.V De Edelkarper.

Bij overlast of een storend gedrag kan het Bestuur, Controleur of  Politie/ handhaving de Vispas/dagkaart voor onbepaalde tijd intrekken.
Bij verlies of beschadiging van eigendommen van vissers, personen of bezoekers. Kan de Vereniging nooit aansprakelijk gesteld worden. In alle andere niet vermelde omstandigheden beslist het Bestuur.